Moçambique

Kothomola:

Només entrar a Mozambic s´acaba l´asfalt i comença una pista terrible. Estic molt orgullós de la meva moto per aguantar tanta vibració; tres setmanes més tard un company anglès va rebentar la suspenció de la seva bmw en aquest pista.
Ja massa tard paro a preguntar i em diuen que puc passar la nit allà mateix. Avisen al “chief” del “poble” i em posen una mosquitera sota un bonic sostre de palla.
En Zacaries m´ensenya les plantacions, les collites de tabac i com liar un cigarret amb la groixuda fulla de la mazorca. També m´explica que desde allà mateix cap al nord hi han molts animals salvatges i que si m´interessa puc comprar marfil a molt bon preu; no hi ha problema hi han molts elefans. També em pot aconseguir pedres i or.
L´endemà anem a misa a la petita esglesia babtista abans de continuar amb el que em queda de dura pista.

Album Kothomola


Gurue:

Altes muntanyes i grans plantacions de xa ( te ).

Album Gurue

Ilha de Moçambique:

Un poeta o algú amb molta capacitat d´expressar sensacions hauria d´escriure aquest post.
Diuen que hi han esperits a la illa que atrapen alguns dels seus visitants. Es pot respirar la seva intensa i antiga història per tots els seus racons i fins hi tot diria que en la seva gent.
Els carrerons, els edificis colonials malmesos, el fort, la platja, el passeig marítim, les mesquites, les esglesies, l´hospital, el barri Macúti on es pot veure l´interior d´agunes cases d´estil tradicional perquè els hi falten parts del sostre, els pescadors tornant amb les seves veles apedaçades, arreglant les xarxes o tapant els forats del vot amb cotó, les nenes jugant a gomes, la dolça sonoritat del portuguès, les postes de sol, les dones sempre carregant quelcom al cap, els deliciosos peixos acompanyats d´arròs amb llet de coco,…
Ilha és realment especial!!

Album Ihla de Moçambique


Vilanculos:

Lloc molt turístic, però amb paissatges de postal.

Album Vilanculos

Inhambane, els seus voltants i Maputo:

Praya de Barra, preciosa platja massa poblada de lodges pel meu gust.
Ilha dos Porcos i Ilha de Ratas, dues precioses petites illes on quan la marea baixa es pot caminar d´una a l´altre.
Tofo. Llàstima no poder bussejar més. No vaig poder veure ni les mantes ni el tauró balena, les grans atraccions; però vaig veure un tauró guitarra, molt més car de veure i molta, molta vida.
A maputo vaig conèixer al Lucas que es fa els seus propis instruments i vaig poder gravar a l´Orlando i a la seva filla Orlanda a casa seva.

Album Inhambane


2 comentaris:

  1. buf .............. quins bons records ! Ilha Moçambic com dius es especial, molt delicada amb llums, colors, olors i sabors a cada passa que fas ! d'una banda recorda La Habana ... Illa Ibo, a ticar Tanazania també es una petita joia, un petit reducte similar pero deixat de la ma de Déu ....

    ResponElimina
  2. fotos meravelloses, n'agafaré alguna ....!

    ResponElimina